onsdag, januari 02, 2008

nytt år, ny blogg.

2007 var det mest händelserika året på länge, året började i Lundagård tillsammans med min dåvarande pojkvän, hans bästavän och dennes numera fd flickvän (som är en helt underbar tjej).
---
Januari-Juni gick för snabbt med tanke på allt som hände. En ny kusin föddes, en gammal vän mördades, Lloret-resan och allt vad den innebar, cabaren med träningar dag och natt, balen och sist men inte minst studenten. Detta är endast ett urplock.
---
Sen kom sommaren, vilken bestod av regn, jobb och ett uppbrott som var det värsta jag varit med om någonsin men absolut oundvikligt och det bästa för oss båda. Jag hade gått under annars, men med det säger jag inte att det inte fanns bra bitar, för när det var bra så var det underbart.
---
Sen kom hösten och terminsstarten i Lund, flera vänner drog utomlands, man träffade en väldigt massa nytt mysigt folk och återtog kontakten med gammalt folk man inte sett på länge pga hur det tidigare varit. Under hösten lärde jag även känna mig själv som "Sofie" och inte som "Någons flickvän", känslan att bara vara Sofie var och är obeskrivlig.